ZAKOPANE, Zakopane

noclegi, propozycje wycieczek, stoki narciarskie, letnie i zimowe atrakcje
discover zakopanestrona główna kontaktkontakt
zakopane z Kasprowego Wierchu

discover Zakopane.pl - polecane spacery Zakopanem

chair lift Szymoszkowa

TRASA 1: obowiązkowa przy ładnej pogodzie / 2-3 godz:

START: Krupówki. Wyjazd kolejką na Gubałówkę - spacer grzbietem Gubałówki(1,5km) - zjazd wyciągiem krzesełkowym na Polanie Szymoszkowej (na zdjęciu) - powrót ul. Powstańców Śląskich /ok.600m / następnie zejście wąską i stromą uliczką Ubocz do ul. Kościeliskiej. Wizyta w Muzeum Stylu Zakopiańskiego w willi Koliba, dalszy spacer ul. Kościeliską - zwiedzanie Starego Kościółka (1847r) i zabytkowego cmentzarza na Pęksowym Bzyzku. Koniec: Krupówki

Koziołek Matołek

TRASA 2: górne Zakopane / ok. 3 godz.

START: Krupówki - od oczka wodnego w górę ul. Piłsudskiego. Po prawej stronie skrzyżowania z ul. Tetmajera - Muzeum Kornela Makuszyńskiego z uroczą figurką Koziłka Matołka (na zdjęciu). Dalej ul. Piłsudskiego az do Wielkiej Krokwi - możliwość wyjazdu wyciągiem krzesełkowym na szczyt skoczni narciarskiej (kawiarnia, piękny widok na Zakopane). Spacer Ścieżką Pod Reglami - ok. 800 m do skrzyżowania z drogą do Białego. Następnie dr. do Białego - obok Hotelu Belvedere - ul. Grunwaldzką (winoteka w pensjonacie Pod Berłami), ul. Orkana (obok kina Sokół) do ul. Kasprusie - Muzeum Karola Szymanowskiego w Willi Atma. 800m do ul. Kościeliskiej i KONIEC: Krupówki

Jaszczurówka chapel

TRASA 3: śladami Stanisława Witkiewicza (ok. 4-5 godz)

START: Krupówki - następnie ulicami Witkiewicza i Bulwarami Słowackiego wzdłuż potoku Bystra do tamy. Przejście ścieżką obok tamy do ul. Przewodników Tatrzańskich i w górę obok pomnika Władysława Hasiora (Prometeusz) i przez pięknie odrestaurowany park hrabiego Zamoyskiego do Kuźnic. Następnie w lewo przez mostek na potoku Bystra i szlakiem żółtym na Przełęcz Nosalową. W dół do Doliny Olczyskiej (wywierzysko potoku Olczyskiego) i szerokim szlakiem przez las do Jaszczurówki. W prawo do pieknej kaplicy z 1907 r. projektowanej przez Stanisława Witkiewicza (na zdjęciu). Następnie ul. Balzera na Bystre - na skrzyżowaniu obok Imperialu w prawo i zaraz w lewo do dr. na Koziniec. 300m dalej Galeria Kulczyckich (ciekawe wystawy czasowe) i po kolejnych 400 m Willa pod Jedlami - piękny dom projektu Witkiewicza. Dalej w dół do ul. Broniewskiego - na skrzyżowaniu prosto i po ok. 300m w lewo - na Antałówkę (piekny widok na góry). Następnie żółtym szlakiem w dół obok pensjonatu Panorama do ul. Jagiellońskiej (na rogu przyjemna restauracja-pizzeria Odskocznia) i prosto ul. Witkiewicza do Krupówek.

Kościeliska Valley

TRASA 4: Dwie największe doliny Tatr Zachodnich (ok. 5-7 godz.)

START: przystanek mikrobusów przy barze Fis na ul. Kościuszki - przejazd busem do Kir - spacer Doliną Kościeliską (opcjonalnie przejazd dorożką konna do Hali Pisanej - ok. 150zł). Odpoczynek w schronisku na Hali Ornak - podejście żółtym szlakiem na Przełęcz Iwaniacką (ok. 1.15') i zejście do Doliny Chochołowskiej (kolejne 1.15'). Zejście Doliną (60' lub opcjonalnie wypożyczenie roweru i zjazd na rowerze) do parkingu na Siwej Polanie i powrót busem do Zakopanego.

Zakopane from Ścieżka nad Reglami

TRASA 5: przez Dol. Strążyską na Kalatówki ( ok.4-5 godz.)

START: wylot dol. Stążyskiej - spacer uroczą doliną Strążyską (na końcu doliny mały szałas oferujący napoje i jedzenie) - następnie Ścieżką nad Reglami z pieknym widokiem na Zakopane(na zdjęciu)do Polany Kalatówki. Na polanie znajduje się Hotel Górski Kalatówki z przyjemną restauracją. Zejście do Kuxnic i dalej ulicami Przewodników Tatrzańskich, Chałubińskiego i Zamoyskiego do Krupówek.